Termín realizace: 22. a 23. listopadu 2021
Místo realizace: Penzion Bělá Jablunkov, Bělá 1033
Časová dotace:
22. listopadu – od 09:00 do 17:00 hodin
23. listopadu – od 08:30 do 12:30 hodin
Lektor: Saša Dobrovolná, Lenka Hartmannová
Určeno pro: pro členy ŘV
Přihlášení: ZDE
Anotace:
Trendy a inovace ve vzdělávání aneb jak zařídit, aby se všechny děti učily naplno a s radostí
Práce pedagogů prošla za posledních 20 let značnou přeměnou. Nepřibývají pouze nové informace v rámci jednotlivých oborů, ale významně se mění také metody práce, a i přístupy a nástroje, které pedagogové používají. Tyto změny jsou částečně způsobeny novinkami v pedagogice a oborových didaktikách, ale část z nich vyvolaly také společenské změny, které život ve školách významně ovlivňují. Jednou z těchto významných změn bylo zavedení principu inkluzivního vzdělávání. Heterogenita školních kolektivů je jednou z největších výzev, se kterými se musí v současnosti pedagogové potýkat, a i proto musí volit nové způsoby a strategie ve své práci. Cílem workshopu je proto informovat členy řídícího výboru MAP pro ORP Jablunkov II o současných trendech a inovacích ve vzdělávání, zejména o těch, které směřují k inkluzivitě školního prostředí, zvýšení kvality výuky a k tomu, aby se všechny děti učily naplno a s radostí.
Komunikace jako nástroj budování vztahů
Komunikace je naším jediným prostředkem vzájemného porozumění, a přesto v ní často využíváme stereotypy, které jsme získali od svých rodičů a vychovatelů. Když nám tyto vzorce nefungují, trpí tím naše vztahy a celkově se zhoršuje kvalita života. Proto je užitečné se naší komunikací zabývat, reflektovat své způsoby komunikace a rozšiřovat si tak repertoár možností. V rámci workshopu se účastníci seznámí s konceptem komunikace podporující fungování mozku a také konkrétními nástroji, které mohou ihned používat ve své praxi. Zaměříme se zejména na poskytování ocenění, sebevyjádření a zpětnou vazbu. Uvedené nástroje jsou natolik univerzální, že je mohou ve své praxi využívat nejen rodiče a pedagogové, ale každý, kdo komunikuje s druhými. Vědět, jak náš mozek ovlivňuje komunikaci, a naopak jak komunikace ovlivňuje fungování mozku, je důležité nejen obecně, ale ještě větší význam tyto informace mají při komunikaci se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Součástí workshopu budou nejen potřebné teoretické poznatky, ale také potřebný nácvik konkrétních dovedností ihned využitelných v praxi. Proto počítáme s aktivním zapojením účastníků.